Klant in de kijker : LAZOPOULOS.BE

4 februari 2019

Ooit al gesmuld van pralines of een ander relatiegeschenk in chocolade van topkwaliteit? De kans is reëel dat Nicolas Lazopoulos er de hand in had – figuurlijk dan. Evenzo kun je bij hem terecht voor de aankoop of de huur van een chocoladefontein, net zoals voor andere toestellen om een feestje op te zetten. Van wafelijzers over pannenkoek- en poffertjesplaten tot popcorn- en suikerspinmachines, plus alle bijhorende ingrediënten om de smaakpapillen van je gasten te verwennen.

Je hoort en leest wel vaker dat ondernemers bij toeval in hun branche terechtgekomen zijn. Zo verging het ook Nicolas: “Een schoolkameraad, gepassioneerd chocolatier verhuurde en verkocht eveneens chocoladefonteinen, en vroeg me of ik daar ook geen zin in had. Dat leek me een mooie uitdaging.”

Van chocolade tot fun food

“Tegelijk begon ik personaliseerbare relatiegeschenken aan te bieden, door diezelfde chocolatier gemaakt. Binnen de kortste keren had ik het zo druk dat ik mijn oorspronkelijke zelfstandige activiteit, in een totaal andere sector, stopzette. Sinds 2013 verhuur ik eveneens funfood-toestellen en bezorg ik daarbij op aanvraag alle ingrediënten, net zoals voor de chocoladefonteinen. Vooral in Nederland, waar ik intussen 2 dagen per week in de weer ben, is fun food heel populair.”

Geen reclame

Frappant in het succesverhaal dat Nicolas al bijna 13 jaar schrijft, is dat hij zijn producten en diensten enkel via het internet onder de aandacht brengt. Daardoor komt het erop aan een website te hebben die hoog scoort op zoekmachines zoals Google en Bing. Belangrijker nog is dat de bezoekers van de website ertoe gestimuleerd worden daadwerkelijk een bestelling te plaatsen of contact op te nemen. “Kort gesteld komt het erop neer dat je zeer goed moet weten wie je klanten en prospects zijn. En dat je website ondubbelzinnig en attractief duidelijk maakt wat je aanbod is en welke service je biedt.”

3 websites

Om zoveel mogelijk belangstellende bedrijven, horecazaken en particulieren te bereiken, heeft Nicolas liefst 3 websites.

Op www.chocolade-fonteinen.be staat alle informatie over de verkoop en verhuur van die toestellen inclusief alle grondstoffen, benodigdheden en onderdelen.  Maar ook over alle andere vormen van ‘fun food’ in zijn assortiment.
Op www.gepersonaliseerde-chocolade.be ligt het accent op de relatiegeschenken met een selectie van enkele mooie referenties, al komen ook de fonteinen en de fun food er aan bod.
Op www.lazopoulos.be staan de 3 productcategorieën even prominent in beeld. “Die derde website bleek noodzakelijk door de mond-tot-mondreclame: almaar meer tevreden klanten spelen mijn naam door aan vrienden, kennissen en professionele relaties.”

Enkel topproducten

We weten uit eigen ervaring dat Nicolas die tevreden klanten mede dankt aan de kwaliteit van zijn aanbod. Zo is hij de exclusieve invoerder van het beste en grootste fonteinenmerk ter wereld, en verkoopt hij die toestellen eveneens in Frankrijk en Nederland. “Intussen staat bij zo’n 90 restaurants permanent een chocoladefontein op het buffet – bij sommige zelfs 3 – maar ook in hotels van de Hiltonketen bijvoorbeeld. Evengoed verhuur ik ze aan traiteurs, bedrijven en particulieren, voor de meest uiteenlopende gelegenheden. De grootte varieert van 50 tot 120 cm, de chocolade koop ik bij Callebaut: alleen het beste is goed genoeg. Dat principe huldig ik evenzeer voor alle fun food, die ik betrek bij de grootste verdelers in Nederland, en voor alle toestellen die ik ervoor verhuur. Ik benadruk ook altijd dat melk, water of room toevoegen, de chocolade helemaal verpest. En als de klant het wenst, kan ik samen met de fontein eveneens het fruit leveren.”

Piekfijn maatwerk

Zijn focus op kwaliteit trekt Nicolas door in de chocolade relatiegeschenken: de chocolade lekkernijen worden met de hand gemaakt door zijn schoolkameraad, en zijn net zoals de verpakking personaliseerbaar. “Eigen ontwerpen van de klant kunnen uiteraard maar uitgevoerd worden als het om een voldoende grote oplage gaat. Ik denk dan aan de 20.000 doosjes met 3 wereldbollen die we voor een grootbank maakten bij de lancering van een beleggingsfonds. Of aan de doosjes met gevulde pralines in 3 kleuren in de vorm van een baksteentje, voor een steenbakkerij. Dat is puur vakmanschap: het chocolade laagje van zulke pralines moet per definitie dun zijn, voor een optimale smaakbeleving. Bovendien verschilt de druktechniek: voor witte chocolade kan dat digitaal, voor melk- en fondantchocolade moet een drukplaat gemaakt worden. Als het om een grote gepersonaliseerde bestelling voor een nieuwe klant gaat, geven we hem doorgaans een rondleiding in het atelier van de chocolatier. Dat schept vertrouwen.”

Klantgedreven service

Zijn universitaire diploma Handelswetenschappen helpt Nicolas naar eigen zeggen niet wezenlijk in zijn activiteiten. “Wel hield ik aan die opleiding het doorzettingsvermogen over om er elke dag voluit voor te gaan. Met verscheidene traiteurs werk ik al jarenlang samen. Soms bellen ze me pas de dag voor een evenement. Heb ik geen toestel vrij, dan zoek ik een oplossing. Ze weten dat. Ik leg ook een voldoende grote voorraad ingrediënten aan. Velen zien dat als dood kapitaal. Die mening deel ik absoluut niet: het is een voorname reden waarom mijn zaak bijzonder goed draait. Evengoed verleen ik voor de chocoladefonteinen een volledige service: van de opstelling tot en met de afhaling en zelfs de schoonmaak. Het gaat tenslotte om voeding, dan is hygiëne van het allergrootste belang.”

Gelijkgestemde zielen

“Diezelfde drang naar een vlekkeloze dienstverlening ervaar ik bij verzekeringskantoor DOM. Je krijgt meteen een antwoord op je vragen. Je dossier wordt actief en tot in de puntjes opgevolgd. Je voelt ook aan dat iedere medewerker van het kantoor met je begaan is en naar de best passende oplossing zoekt. Dat is een hele geruststelling, zeker voor wie het zoals ik oeverloos druk heeft.

Meer weten ? Neem dan snel een kijkje op www.lazopoulos.be !

 

 

 

 

 

Klant in de kijker : ePower HR

9 oktober 2017

Bedrijfslogo ePower HROnder druk van onze snel evoluerende samenleving besteden bedrijven en organisaties almaar meer aandacht aan een sterk onderbouwd hr-beleid. Het accent ligt daarbij niet alleen op medewerkers met het juiste profiel aantrekken, maar nog meer op het stimuleren en opvolgen van de persoonlijke ontwikkeling van de personeelsleden. Een immense uitdaging, ware het niet dat ze daarvoor een beroep kunnen doen op het uitgebreide softwarepakket eSuite van ePower HR, opgericht door Gert Van Meerbergen.

Met zijn diploma van informaticus op zak ging Gert Van Meerbergen eind vorige eeuw aan de slag als freelance IT-consultant. “Mijn eerste opdrachtgever vroeg een digitale performancemanagementcyclus te ontwikkelen, op basis van de toen modernste webtechnologieën. Enkele gelijkaardige projecten later had de hr-microbe me zozeer te pakken, dat ik besloot een standaardapplicatie te bouwen en te commercialiseren.”

Waaier van modules

Gert Van Meerbergen noemde zijn geesteskind toepasselijk eSuite. Mettertijd is de applicatie immers uitgegroeid tot een softwarepakket met een waaier van modules die aangepast kunnen worden aan de wensen en behoeften van de klant. “Een onderneming met veel productiemedewerkers verschilt wezenlijk van een organisatie met overwegend administratief personeel, ook op hr-vlak. Op z’n minst even belangrijk is de bedrijfscultuur: krijgen de medewerkers geregeld en veel feedback, wordt met evaluatietrajecten gewerkt, enzovoort. Deze factoren bepalen in sterke mate of er al hr-processen bestaan binnen de onderneming of de organisatie, en in welke mate ze al daadwerkelijk gebruikt en nageleefd worden.”

Dubbel voordeel

Het voordeel van eSuite is dubbel, stelt Gert Van Meerbergen. “Enerzijds verlichten we het administratieve werk van de hr-afdeling, zodat die medewerkers zich meer kunnen toeleggen op de organisatorische aspecten en de opvolging van het hr-beleid. Anderzijds reiken we een instrument aan dat de medewerkers responsabiliseert in hun persoonlijke ontwikkeling: de feedback over hun functioneren is permanent digitaal beschikbaar in een persoonlijke profielpagina, waardoor ze – zo leert de ervaring – sneller overleg plegen met hun leidinggevende en zelf opleidingssuggesties doen.”

Gert Van MeerbergenGepast advies

De modulaire aanpak laat toe de softwaretools stapsgewijs aan te kopen en in te vullen. Daarbij kan de klant rekenen op het advies van epowerhr. Gert Van Meerbergen: “eSuite stelt onze klanten in staat de parameters van elke module af te stemmen op hun specifieke hr-beleid. We kunnen onze klanten daarin gepaste raad geven dankzij de expertise die we in de voorbije jaren opdeden tijdens eerdere opdrachten. Wat in theorie interessant lijkt, werkt immers niet per definitie in eender welke onderneming of organisatie.”

Naadloze integratie

Meedenken met de klant betekent niet dat epowerhr zich opwerpt als hr-specialist, benadrukt Gert Van Meerbergen. “Wel volgen we de tendensen in dat vakgebied om eSuite daar waar opportuun uit te breiden met nieuwe slimme combinaties. Ons softwarepakket lost geen eventuele hr-problemen op, maar ondersteunt en faciliteert de processen ter zake. Daartoe worden de modules gekoppeld aan de IT-systemen van de onderneming of de organisatie, teneinde automatisch gegevens uit te wisselen en zodoende dubbele input te vermijden. Na de implementatie van de software bekijken we hoe we de bestaande processen kunnen verbeteren door ze te automatiseren. We proberen de hr-afdelingen van onze klanten ook met elkaar in contact te brengen: ze zijn geen concurrenten, ze zoeken allemaal naar de receptuur die de beste resultaten oplevert en zijn dan ook sterk geïnteresseerd in geslaagde praktijkvoorbeelden van anderen. We merken dat ze die dynamische interactie sterk waarderen.”

Vlot aanpasbaar

Standaard is eSuite beschikbaar in het Nederlands, het Frans en het Engels. Andere talen kunnen op aanvraag. De terminologie van de toepassingen kan aangepast worden op wens van de klant. “Hoe laagdrempeliger en herkenbaarder de diverse elementen, hoe vlotter de toepassing gebruikt wordt”, weet Gert Van Meerbergen. “In de eerder al aangehaalde profielpagina staan tal van gegevens: naam, functie, e-mailadres, locatie, naam van de leidinggevende. Maar ook het privéadres, wie te contacteren in geval van nood, de gezinssituatie, contractinformatie, loopbaan, anciënniteit, woon-werkverkeer, et cetera.”

Gedetailleerd profiel

“De medewerker kan ook aangeven in welke projecten hij al betrokken was en welke competenties hij of zij daarvoor gebruikt heeft”, vervolgt Gert Van Meerbergen. “Zo kunnen managers die een project starten, binnen de eigen organisatie zoeken naar medewerkers met het gepaste profiel. Er wordt niet van de medewerkers gevraagd dat ze zichzelf een score toekennen per competentie, want dat werkt niet. Wel wordt van hen verwacht dat ze toelichten hoe ze die competenties al in eerdere projecten gebruikt hebben. Dat is voor een projectmanager veel interessanter. We demystifiëren dus heel veel bedrijfsassets. Maar er is meer. In het kader van de General Data Protection Regulation die door de EU uitgevaardigd is – in het Nederlands ‘Algemene Verordening Gegevenbescherming’ – zijn ondernemingen en organisaties aansprakelijk voor de bescherming van de persoonsgegevens die ze opslaan. Bedrijven met meer dan 250 werknemers die véél records per jaar verwerken, krijgen tot 25 mei 2018 de tijd om hun gegevensbeheer in overeenstemming te brengen. Later wordt deze wetgeving ook van toepassing op kmo’s, ongeacht hun grootte en het aantal verwerkte records. Ze geldt voor klantgegevens, maar evenzeer voor de gegevens van personeelsleden. Ons platform eSuite biedt daarvoor nu al een geschikte oplossing.”

Nuttige informatiebron

De leidinggevende van zijn kant ziet in een handomdraai in welke maanden hij gesprekken met zijn medewerkers heeft of gehad heeft, kan zijn teamobjectieven eraan toevoegen en kan nagaan wie welke objectieven meegekregen heeft. “Elk proces is gebaseerd op een template”, aldus Gert Van Meerbergen. “Daardoor kun je per doelgroep een gestandaardiseerd evaluatieverloop op maat configureren. Er zijn ook bedrijven en organisaties die een functiecatalogus ter beschikking stellen. Daardoor wordt de jobinhoud van de collega’s duidelijk, samen met hun plaats in de organisatie, de resultaatsgebieden, de verwachte competenties – desgevallend met hun niveau. Dat maakt het voor de medewerkers makkelijker en eenvoudiger om hun doorgroeikansen in te schatten. Ze kunnen er ook de opleidingen ontdekken waarin het bedrijf voorziet en zich er online voor inschrijven. Daar hangt wel een goedkeuringsprocedure aan vast: de leidinggevende moet ermee akkoord gaan en kan er een motivatie aan geven. Die procedures zijn belangrijk omdat voor sommige opleidingen eveneens het akkoord van de directie vereist is, door hun kostprijs. De leidinggevende kan zijn medewerkers ook in groep inschrijven.”

360°-feedback

Specifiek voor de leidinggevenden bevat eSuite ook de module 360°-feedback. Gert Van Meerbergen: “Dat instrument wordt gebruikt om hun persoonlijke ontwikkeling in kaart te brengen. Ze kunnen feedback vragen aan hun directe chef, hun collega’s, hun medewerkers, maar ook aan hun klanten. Hun reacties worden anoniem gebundeld in een rapport en gaan doorgaans over hun competenties. Het moge duidelijk zijn dat het inpassen van deze module afhangt van de bedrijfscultuur van de onderneming of de organisatie. Bovendien moet de leidinggevende open staan voor dergelijke feedback.”

Illustere toppers

De haar website geeft e-Power niet alleen een helder beeld en meer achtergrondinformatie over hoe doordacht eSuite geconcipieerd is. Een klik op de menuknop Klanten biedt ook een overzicht van het best indrukwekkende klantenbestand van epowerhr. “We zijn niet uniek op de markt, er zijn nog andere spelers actief. Maar ik durf wel te stellen dat we op verscheidene vlakken veel dieper gaan. Het doet me uiteraard plezier dat al zo veel toppers uit diverse sectoren voor eSuite gekozen hebben. Maar dat betekent niet dat we op onze lauweren rusten, integendeel.”

Betrouwbare partner

“Diezelfde ingesteldheid vind ik terug bij mijn verzekeringsmakelaar, kantoor DOM. Maarten en zijn collega’s belichten de aandachtspunten waarmee ik rekening moet houden, helder en praktisch maar nooit opdringerig. Sinds zij mijn polissen behartigen, ben ik ervan overtuigd dat ik kan rekenen op een oplossingsgerichte en betrouwbare partner als er iets minder prettigs gebeurt. Dankzij hen voel ik me écht verzekerd. Letterlijk en figuurlijk.”

 

Meer weten ? Neem dan snel een kijkje op de website van ePower HR!

 

+200 deden de test

Wilt u de cyber-readyness van uw onderneming graag testen ?
Doe de Cybertest en bespreek de resultaten met een specialist van DOM !

 


 

Klant in de kijker : ASPEN

21 juni 2017


 

In de late herfst van 2016 verdween met de borstelskipiste Aspen een iconisch wintersportmonument uit het straatbeeld van de Zuid-Antwerpse periferie. Op diezelfde locatie aan de Moerelei in Wilrijk verrijst nu een imposante nieuwbouw met een indoor sneeuwbaan van liefst 12.000 m2. In een onwaarschijnlijk hoog tempo: nauwelijks 11 maanden na de start van de werken opent het nieuwe complex in november de deuren.

“Ik werd 10 jaar geleden eigenaar van de vroegere piste en had ze, mits verfraaiingswerken, makkelijk nog 10 jaar kunnen uitbaten”, stelt Aspen-zaakvoerder Yves Champagne. “Maar als ondernemer moet je uit je comfortzone durven komen, je dromen en je ambities durven nastreven.”

Drie medevennoten

Zijn aanstekelijke enthousiasme en heldere visie leidden ertoe dat de 3 relaties die hij naar hun mening over zijn plannen vroeg, spontaan als medevennoot in het verhaal stapten. “Dankzij hun financiële inbreng is het oorspronkelijke budget verdubbeld. Daardoor konden we de lat in meerdere opzichten nog hoger leggen.”

Maar daar stopt het niet bij: “De eerste aan wie ik mijn concept toelichtte is een vriend sinds jaren en een talent in communicatie en organisatie. De tweede is een boekhoudkundig expert op wie ik eerder al een beroep deed voor Aspen. De derde is een ondernemer in hart en nieren die door zijn ervaring met grote projecten gevat het totaalplaatje overkijkt. En zelf ben ik, als initiatiefnemer, de trekker van dienst. We vullen elkaar niet alleen aan, maar hebben ook gelijklopende ideeën over hoe onze nieuwe accommodatie tot een populair sneeuwsportcentrum kan uitgroeien.”

Drie doelgroepen

In de opstartfase van het project, intussen 3 jaar geleden, vroeg Yves Champagne het advies van Sneeuwsport Vlaanderen over de nieuwbouw vanuit sportief oogpunt. “Ik wou gepast inspelen op de trainingsbehoeften van de wintersporters die les volgen aan de Topsportschool van Wilrijk. Ook de 200 wedstrijdskiërs van 5 clubs moesten hier alle nodige faciliteiten kunnen vinden.”  Het belangrijkste resultaat van het overleg is zichtbaar in de skihal: hij heeft een vrije hoogte van 15 m, wat ervaren snowboarders ongetwijfeld als muziek in de oren klinkt.

Wie recreatief skiet of snowboardt, hoeft niet te vrezen dat hij of zij letterlijk aan de kant moet voor de topsporters of de wedstrijdskiërs. Yves Champagne: “De borstelskipiste was 140 m lang en 25 m breed, de nieuwe sneeuwbaan wordt 100 m langer en dubbel zo breed. Zelfs als een gedeelte ervan gereserveerd wordt voor topsporters of wedstrijdskiërs, hebben de recreanten altijd meer plaats dan op andere pistes. Daar hechten we groot belang aan: traditioneel komen vele families bij Aspen les volgen om zich voor te bereiden op hun skivakantie. Dat educatieve aspect willen we nog verder uitbouwen.”

In diezelfde optiek vormen de scholen een derde doelgroep. “We zijn naar het stadsbestuur gestapt met de boodschap dat we alle kinderen van het lager onderwijs in Antwerpen ten minste 1 keer willen laten skiën of snowboarden”, verduidelijkt Yves Champagne. “In plaats van bakken geld uit te geven aan publiciteitscampagnes, hebben we voor hen twee laagdrempelige tariefformules uitgewerkt: 10 euro per kind voor een uur professionele begeleiding en een half uur vrije glijpret, of 15 euro voor wie 2,5 uur sneeuwplezier wil beleven. Sowieso richten we samen met de Multisportfederaties en gemeentelijke sportdiensten tijdens de paasvakantie en de zomervakantie volgend jaar 10 skikampen van een week in waarvoor intussen zowat 100 kinderen al werden ingeschreven.  Mogelijk komen er daar via de stadswerking in Antwerpen nog evenveel bij.”

Beleving centraal

De theoretische liftcapaciteit in de skihal bedraagt 4500 gebruikers per uur. “Die capaciteit is teruggebracht naar 3500, omdat we het aantal gelijktijdige gebruikers van de sneeuwbaan bewust beperken tot 350. Zo kan iedereen ten volle van zijn of haar sessie genieten, en ten minste 10 keer afdalen zonder al te veel wachttijden aan de liften”, weet Yves Champagne. Daarnaast worden in het gebouw 3 liften geïnstalleerd om de sneeuwbaan optimaal toegankelijk te maken vanaf het gelijkvloers. Een van die liften brengt je tot aan de bar plus terras die als het ware boven de sneeuwbaan zweeft. “We vinden het belangrijk dat ook wie niet skiet, de sfeer kan opsnuiven.”

Op de bovenverdieping bevindt zich een ruimte van 300 m2 die alle nutsvoorzieningen zoals een doorgeefkeuken en een bar bevat, en die als vergaderruimte of feestzaal gehuurd kan worden. Verder is er een kleinere ruimte van 130 m2, die ook als vergaderzaal dienst kan doen of die mogelijk opgesplitst wordt in boardrooms. “De invulling daarvan zullen we bekijken naargelang de vraag.”

Het gelijkvloers huisvest de receptie, de kleedkamers en de technische ruimte. Plus een horecaruimte van 1500 m2, opgedeeld in een verbruikszaal van 500 m2 aan de ene zijkant, een volledig uitgeruste keuken- en barfunctie in het midden, en een op zich staand polyvalent gedeelte met een afzonderlijke in- en uitgang aan de andere zijkant. Een winkelruimte is er niet: “Dit is recreatiegrond, een winkel uitbaten is niet toegestaan. Bovendien is dat niet aan ons besteed”, stelt Yves Champagne. “We beschikken wel nog over een ruimte van 80 m2 die zich tot allerlei doeleinden leent: kinderopvang, clinics, pop-up workshops, productlanceringen door derden, en dergelijke. Die variatie is bovendien leuk voor onze bezoekers.”

Om de hal optimaal te verlichten werd gekozen voor een erg innovatieve ‘ledverlichting in lijn’, die volledig computergestuurd werkt en een gelijkmatige belichting van de piste garandeert.  “Bij Aspen heb je als skiër dus geen last van overbelichte plekken of schaduwvlekken op de piste”, zegt Yves Champagne trots.  “En omdat deze verlichting op een zeer laag vermogen werkt, is het meteen ook een financieel en ecologisch slimme keuze.”

Technologisch bij de les

Ook op heel wat andere vlakken kozen de initiatiefnemers voor innovatieve technologie om de bezoekersbeleving te stimuleren. “We zullen 300 simultane gebruikers toelaten op ons wifinetwerk, met volle capaciteit. Dat geldt ook tijdens evenementen zoals een productlancering met livestreamverbinding.”

Maar er is meer. Via de login-functie op de Aspen-website kun je lessen reserveren, horecacredits kopen, en het abonnement van je kinderen beheren, de drukte op de sneeuwbaan nagaan, en zo meer. “Door alle systeemdata, van boeking over toegangscontrole tot ticketing bijvoorbeeld, te monitoren en aan elkaar te linken, kunnen we ons aanbod bijsturen en – belangrijker nog – op gepersonaliseerde wijze met onze klanten communiceren. Of speciale acties voor hen opzetten met externe partners, bijvoorbeeld.”

Ecologisch verantwoord

De doorgedreven aandacht voor de klant vertaalt zich ook in een sterk doordacht energiebeleid. Zo wordt de sneeuwlaag van onderuit constant tot -14° Celsius gekoeld, via een pijplijn van liefst 75 km in de pistevloer. “Op zich zou dat al volstaan om ook de skihal koel en droog te houden”, aldus Yves Champagne. “Als dat met lucht moet, kom je snel aan temperaturen die flink beneden het vriespunt zitten. Dat is niet aangenaam, en al helemaal niet voor kinderen. Ook de hoogte van onze skihal speelt een voorname rol: ze draagt ertoe bij dat we minder op luchtkoeling en op luchtkwaliteit moeten inzetten. Concreet vertegenwoordigt de luchtbehandeling in de hal slechts 1/3 van het energiegebruik van het totale koelingsconcept. Er zijn sneeuwbanen die daar dubbel zoveel energie aan spenderen, terwijl ze maar half zo groot zijn. Bovendien zijn we klaar voor de toekomst: zodra het restwarmtenet van de verbrandingsoven in Wilrijk tot hier reikt, zullen we met absorptiekoeling – warmte omzetten in koude – in onze basiskoeling voorzien.”

Ook wat het waterverbruik betreft, hebben de vennoten van Aspen hun ecologische voetafdruk zo klein mogelijk willen houden. Yves Champagne: “We kunnen 1 miljoen liter regenwater opslaan. Dat is het meest geschikt om de 6000 m3 sneeuw voor onze baan te maken. Daartoe maken we gebruik van een ijsschilfermachine, waarna het ijs wordt gecrusht en door een frees wordt gehaald. Het luchtbehandelingssysteem in de skihal zorgt er daarna voor dat het ijs kristalliseert en de vorm van sneeuw aanneemt. Onze ijsproductie hangt niet af van de temperatuur in de hal, waardoor we er al in augustus mee kunnen starten!”

Fijne samenwerking

“De context van Aspen is veel ruimer dan vroeger”, stelt Yves Champagne tot slot. “Dat vertaalt zich ook op verzekeringsvlak: we hadden niet alleen meer en andere oplossingen nodig, maar ook een verzekeringsmakelaar die ons die zorg uit handen neemt. Een makelaar die professionalisme, eerlijkheid en vertrouwen koppelt aan transparantie en klantgedrevenheid. Het team van DOM Verzekeringen bewijst keer op keer dat we de juiste keuze hebben gemaakt.”

Meer weten ?  Neem dan snel een kijkje op de website van Aspen!