Bagageverlies

Bij verlies van uw bagage meldt u zich best zo snel mogelijk aan bij de balie van de bagagedienst op de luchthaven. U zal er een formulier moeten invullen, waarna de maatschappij de opzoeking van uw bagage kan starten.

Belangrijk : vraag steeds een ontvangstbewijs van uw aangifte !

Bekijk onze expertise

Koop de meest noodzakelijke artikelen aan !

Om uw reis verder te kunnen zetten heeft u natuurlijk een aantal noodzakelijke artikelen nodig. Denk maar aan wat ondergoed en vervangkledij, verzorgingsproducten, … Het is evident dat u deze zaken best aankoopt … ook wanneer u niet verzekerd bent tegen bagageverlies heeft u deze immers nodig.

Heeft uw wel een reisbijstands- of bagageverzekering, dan geniet u meestal van een of meerdere vormen van tussenkomst. Welke vorm deze tussenkomst aanneemt vatten we hieronder graag voor u samen. Check best vooraf bij uw bijstandsverlener op welke bijstandsformule u recht heeft :

  • Formule 1 : U krijgt een budget
    De verzekeraar stelt u een budget ter beschikking waarmee u ter plaatse kledij enz mag aanschaffen zodat u uw reis met zo weinig mogelijk hinder kan verderzetten.
  • Formule 2 : Een nieuwe koffer wordt opgestuurd
    De verzekeraar zorgt ervoor dat een “vervangende koffer met bagage” wordt opgestuurd. U laat iemand aan het thuisfront een nieuwe koffer voor u inpakken en de verzekeraar brengt deze zo snel mogelijk tot bij u.
  • Formule 3 : een combinatie van bovenstaande formules

Belangrijk : Om discussies achteraf te vermijden bewaart u best alle aankoopbewijzen. Deze vormen immers de basis van elke verzekeringstussenkomst en/of bagageclaim.

Nuttige TIPS om verlies van bagage te vermijden

Voorkomen is beter dan genezen…en dus geven we u graag enkele nuttige tips om de kans te verhogen dat uw bagage samen met u op de eindbestemming aankomt.

Had u graag persoonlijk contact? Contacteer ons team.